Gå til hovedinnhold

Båredekorasjon

På fredag lagde vi båre dekorasjoner.
Og igjen måtte jeg ofre bårebuketten, de materialene brukte jeg i dekorasjonen.

Materialene

Materialene jeg hadde i båredekoarsjonen

Fremgangsmåte


Slik gikk jeg frem for å lage denne båredekorasjonen:
  1. Jeg satte i en gren på hver side for å få lengden jeg skulle ha på dekorasjonen, eller for å lage rett lengde så jeg fikk riktige proporsjoner.
  2. så fylte jeg masss grønt i rundt over hele så hele dekorasjonen var i rette proporsjoner med bare grøntmateriale.
  3. Så begynte jeg å sette i blomstene, da satte jeg dem også først en på hver side, og en på toppen, så jeg viste hvr høy dekorasjonen skulle være.
  4. Så var det resten av blomstene i.



Resultat


F-L-O-F

Form: Runde roser, kjegleformede veronica, klumpete voks blomst, flate runde eukaluptus, klumpete cypressus. Så er selve dekorasjonen, den er en korsform.
Linjer: Di fleste linjene er organiske lekne linjer, men noen stilkene er geometriske, eller i halv bue.
Overflate: Silke aktige roser, ruglete Cypressus og Veronica, glatte eukaluptus og klumpete voksblomster
Farge: forsjellige grønn farger, lys lilla og mørkere lilla og hvitt.

Kontraster

Stor liten kontrast med rosene og voksblomsten, rosene er den største blomsten i buketten og voks blomsten den minste.
Med rosene og veronicaen er det lys mørk kontrast, siden rosene er lyse lilla mens ceronicaen er mørke lilla.
Men den mørke Veronicaen har også en lys mørk kontrast med Voksblomsten siden den er hvit.
Eukaluptusen og Cypressusen har også en kontras mellom seg, Eukaluptusen er matt i utsende og er tett i bladene og rund, mens cypressusen er blank i utsende ujevnt og luftig og veldig tynne og spredde greiner/blader.

Egenvurdering

Denne bårebuketten kunne jeg nok ha jobbet enda bedre med, men det ble litt knapt med tid.
Jeg følte fikk til alle proporsjonene, og ble fornøyd med resultatet.
Å lage båre dekorasjon var lettere en å lage bårebukett, fordi nå var det ikke noen blomster som kunne skli.
Men en utfordring jeg møtte på var å lage hjørnene i middten på dekorasjonen.
Og helt i slutten var det også ganske vanskli å stikke blomstene inni fordi det var så masse stilker i oasisen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

open dråpe brudebukett

Denne uken har vi jobbet med en tredje brudebukett med heng. Forskjellen på denne buketten fra de andre to jeg lagde var at nå skulle vi få vurdering. Brudebinderi Brudebinderi trenger ikke bare og være buketten som bruden bærer. Det kan også være blomstersmykke, hår pynt, brudepike bukett og brudesvenstav. Det og ha en brudebukett har lenge vært en tradisjon. I følge arkeologiske funn har det blitt brukt i tusenvis av år.                                     Kilde: blomster-dekorering og formgiving (lærebok) Idéutvikli ng Vi fikk ett utvalg av varer, der vi kunne planlegge et arbeid ut fra disse varene. De fargene jeg så for meg var lilla og hvit.  Fordi vi hadde fått inn noen lilla Alstromeria, og jeg syntes di blomstene var veldig flotte. Planlegging Skissene mine: Produksjon Stifte teknikk Bilder for hvordan jeg stifter blomster. (fra en annen bukett men det er blitt gjort på samme måte her også) Først kapper jeg alle bloms

Transparent stil

Transparent betyr "gjennomskinnelig" at en kan se gjennom det. Et transparent blomster arbeid har et luftig og et lekent uttrykk. Særtrkk tegn for transparente blomster arbeider er: En postmoderne utrykksform med stor gjennomskinnelighet. Domminans av linjer og urolige materialer. en forsiktig avgrenset, gjerne organisk form. Bruk av optiske virkemidler for og skape volum. lekent, uroligt og flytende.